99% van de cursisten beveelt dit bedrijf aan |

Cursus Google Ads

Verspil geen geld meer en volg de Cursus Google Ads.
Na de cursus kun jij de beste winstgevende advertenties schrijven.

Gericht adverteren om zo hoog mogelijk te scoren en conversies te verhogen.

Cursus Google Ads

Vergroot je zichtbaarheid

Gebruik Google Ads om een toppositie te scoren!

Met de organische zoekresultaten is het nooit mogelijk om een toppositie in Google te scoren. De posities 1 t/m 4 zijn vergeven aan de betalende Google Ads klanten.

Zorg ervoor dat je de geïnvesteerde euro’s terug uit je campagne haalt door slimme advertentie modellen te maken, vervolgens de resultaten door te meten met Google Analytics en zo nodig bij te stellen met de zoekwoorden.

  • Hoe scoor je eenvoudig een toppositie?
  • Wat zijn de kosten per klik (CPC) op een advertentie?
  • Kun je met een klein budget Google Ads starten?
  • Hoe kun je meten wat de zgn. ‘conversieratio‘ is. Ofwel het conversiepercentage* van je campagne.

In de Cursus Google Ads leer je de basis kennen van de beste advertentie tool ter wereld om er vervolgens zelf direct mee aan de slag te gaan.

Eva Koppelman

Eva Koppelman

De online marketing trainingen worden verzorgd door productspecialist Eva Koppelman.

Eva is jarenlang werkzaam geweest bij het marketingbureau Onyourline en is momenteel werkzaam als campagne marketeer bij NKC – de grootste camperclub van Europa.

Lees alle cursistervaringen op Springest.

Programma

Inleiding in Google Ads (voorheen Google Adwords): hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn website meer en beter zichtbaar is in Google door slimme campagnes en advertenties te maken.

  • AdWords accounts aanmaken
    • Accountinstellingen
  • Bepalen van de conversie doelen
  • Relevante zoektermen te ontdekken
  • Een campagne opzetten
    • Inrichten van een campagne
    • Campagnestrategie bepalen
    • Effectieve advertenties te schrijven
    • Juiste landingpagina’s selecteren
  • Campagnes effectief optimaliseren
  • Het koppelen met Google Analytics om de conversies te meten
  • Het maken van rapportages
  • Gegevens exporteren

Wat kun je na de cursus

Na de cursus ben je in staat om met voldoende kennis gerust te gaan adverteren.

Ga nooit meer ondoordacht aan de slag, dit kan namelijk een enorme kostenpost worden zonder dat het je nieuwe klanten of verkopen gaat opleveren.

De meest voorkomende fouten die gemaakt worden zijn o.a.

  1. Het gebruik van verkeerde zoekwoorden (te breed: “google ads” ipv “cursus google ads volgen”)
  2. Het gebruik van maar 1 advertentie per advertentiegroep
  3. Geen landingspagina’s instellen die kunnen converteren

Je leert winstgevend te adverteren en je budget zo effectief mogelijk in te zetten. Haal het maximale uit je campagnes.
Leer van gecertificeerde Google Ads specialisten uit de praktijk.

Uitleg over de Conversieratio

Een bezoeker op de website zal informatie zoeken, maar is waarschijnlijk op zoek naar een oplossing voor een probleem of vraagstelling. Jij zult ervoor moeten zorgen dat je deze voor de bezoeker hebt. Zorg er daarom voor dat je website kan converteren!
Een conversie kan bijvoorbeeld het volgende zijn:

  • Aanschaf van een product
  • Inschrijving voor de nieuwsbrief
  • Het bekijken van een video
  • Terugbel verzoek
  • Offerte aanvraag

De ratio bepaalt hoeverre oriënterende bezoekers op jouw website daadwerkelijk een kopende (converterende) klant worden.

Benchmark: Het conversiepercentage van een gemiddelde website ligt tussen de 0,5% en 7%. Een grotere webshop ligt dit rond de 1,5%.

Het is niet eenvoudig te bepalen of je conversieratio ‘gemiddeld’ of ‘goed’ is. Hier zijn té veel factoren van invloed

Organische zoekresultaten

De Organische zoekresultaten zijn de resultaten die weergegeven worden onder de gesponsorde (betaalde) (Google Ads) resultaten. Deze positie is gratis en wordt bepaald door het algoritme van de zoekmachine en de relatie van een website met een betreffend zoekwoord.

Er zullen in Google ongeveer 10 organische zoekresultaten worden weergegeven en 8 betaalde advertenties waarvan 4 als toppositie en 4 als laatste onderaan de zoekresultaten.

Google Ads training

Veelgestelde vragen

Wil je Google Ads leren en gebruiken om een betere ranking in Google te halen en de zichtbaarheid van je website te vergroten?
Dan is de cursus zeer geschikt voor jou.

De cursus is  geschikt voor marketeers, communicatiemedewerkers, contentmanagers, webdesigners, maar ook voor mkb-ers die graag zelfstandig aan de slag willen en niet (meer) afhankelijk willen zijn van een derde partij.

Het is handig als je al een Google Ads en Analytics account hebt zodat we met je praktijkcase aan de slag kunnen.

Mocht dit niet het geval zijn, dan is dit geen probleem er zal dan een voorbeeldcase worden behandeld of een nieuw account worden aangemaakt.

De trainingen draaien inmiddels al jaren en ik sta al 2 jaar in de top 5 beste opleiders van Nederland op Springest.nl

Ik ben er van overtuigd dat de trainingen goed zijn en dit is inmiddels ruim bewezen. Daarom is mijn motto: niet goed, geld terug.

Brochure Google Ads VIP cursus

De PDF brochure zal per e-mail worden verstuurd.
Vul onderstaand je naam en e-mail adres in.

LIVE Sessie met Raoul

Online Masterclass Maak je eigen website met WordPress

Datum: vrijdag 1 juli ’22
Tijd: 9:00 – 11:30 uur

In 2,5 uur tijd maak ik LIVE een website met WordPress en Elementor.

Beperkt aantal plaatsen beschikbaar!

Wacht, neem in ieder geval het eBook mee

Maak geen beginnersfouten zoals vele anderen!
Neem alle 30 tips door en pas deze direct toe.

Meer dan 252 ondernemers zoals JIJ downloaden ook al deze tips!