Ziet je website er net zo aantrekkelijk uit als een cocktail?

Als je website er net zo lekker uitziet als een cocktail is dat mooi meegenomen maar is dat daadwerkelijk het belangrijkste?

Je wilt ervoor zorgen dat er producten worden verkocht, offerte aanvragen binnenkomen, terugbelverzoeken binnen stromen, je contactlijst voor je nieuwsbrief wordt gevuld en meer.
Is dit niet het geval op dit moment dan is het verstandig daar NU wat meet te doen!
Neem dan de tips door en ga ermee aan de slag.

Let op je laadtijd van je website.
2 seconden, dat is de tijd dat een bezoeker van je website beslist of deze blijft en de oplossing heeft gevonden voor zijn probleem.
Laadt je website niet binnen deze tijd dan wordt de kans dat je potentiële klant vertrekt steeds groter.
Lees meer over de snelheid voor het meten hiervan.

Verwijder je slider!
Heb je een fantastische slider op je website? Dan staan hier hoogstwaarschijnlijk minimaal 3 tot 4 foto’s in. Elke foto die op je pagina staat (zichtbaar of (nog) niet)) moet geladen worden. Dit heeft een negatieve invloed op de laadtijd van je website.

Het heeft geen enkele meerwaarde voor je website bezoeker om te wachten tot de 3e foto van de slider is geladen. Je bezoeker is geïnteresseerd in je product of dienst. 1 foto voor een indruk is meer dan voldoende.

Zorg voor een duidelijke “Call to action” knop.
Het is uiterst belangrijk om op elke pagina een duidelijke knop te plaatsen. De knop kan aanzetten tot een:

  • Offerte aanvraag
  • Inschrijving voor een nieuwsbrief
  • Download van een e-book
  • Terugbel verzoek
  • Link naar je contactpagina met een formulier
  • Telefoonnummer met hyperlink om direct te kunnen bellen

Veilige website met een een SSL certificaat

Zorg ervoor dat je website laadt over https://
Het is al jaren niet meer weg te denken, maar ik kom anno ’19 nog steeds voldoende websites tegen die niet zijn voorzien van een SSL certificaat.
Bij 80% van de webhostingproviders is een gratis SSL certificaat van Let’s Encrypt op een eenvoudige manier te installeren.

Een SSL certificaat heeft enkele voordelen:

  • Het zorgt voor vertrouwen, zodat je bezoekers eerder een aankoop zullen doen via je webshop.
  • De gegevens die via een formulier worden verstuurd zijn versleuteld (encrypt), d.w.z. dat ze niet door derden kunnen worden uitgelezen tijdens het versturen.
  • De ranking in Google is in kleine mate van van belang. Heb je geen SSL certificaat dan zal Google je dempen in de zoekresultaten.

Betrouwbare recensies van klanten

Je potentiële klanten vinden het uiterst prettig om recensies te lezen van bestaande klanten.
De zgn. mond-tot-mondreclame komt een stuk beter over dan een marketingpraatje.
Neem twijfel weg door een ‘niet goed geld terug‘ optie te bieden.
Sta je 100% achter je product of dienst dan zal het waarschijnlijk ook geen probleem voor je zijn dit aan te bieden.

Overweeg je zelf een product aan te schaffen dat 75 goede recensies heeft met een ‘niet goed geld terug‘ optie, dan is dit voor jou toch ook een no-brainer?!

Het beste is als de recensies zijn geschreven op externe onafhankelijke klantrecensie websites zoals:

WordPress toepassingen

Bovenstaande tips zijn met WordPress zeer eenvoudig toe te passen. Er zijn tools om je website sneller te maken, call to action knoppen buttons te maken, etc.

Het configureren van een SSL certificaat kan binnen WordPress automatisch met een plugin als je geen technische kennis hebt om dit te realiseren.

Recensies zijn met een zogenaamde snippet of plugin aan te roepen in je WordPress website.